Główny specjalista

20.12.2024

Ministerstwo Zdrowia w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 146264

Warunki pracy

Departament Nadzoru i Kontroli mieści się Warszawie przy ul. Długiej 38/40; budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; przed budynkiem jest podjazd dla wózków
inwalidzkich jedynie na parter;
praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze, co najmniej 4 godziny dziennie; praca pod presją czasu;

Zakres zadań

  • Uczestniczy w koordynowaniu i realizowaniu zadań w zakresie sprawowania nadzoru prawno-organizacyjnego funkcjonowania jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia na podstawie właściwych przepisów, w tym wykonywania uprawnień podmiotu tworzącego lub organu nadzorującego – celem zapewnienia zgodności działania ww. jednostek z prawem w aspekcie formalnym.
  • Przygotowuje albo opiniuje projekty statutów lub regulaminów organizacyjnych jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia, w celu ich nadania albo zatwierdzenia przez Ministra Zdrowia, w zakresie właściwości Departamentu.
  • Prowadzi sprawy dotyczące stosunków własnościowych jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia, wynikających z uprawnień nadzorczych określonych w odrębnych przepisach.
  • Weryfikuje przekazane do Ministra Zdrowia uchwały rad naukowych instytutów badawczych w kontekście ich zgodności z przepisami prawa i statutem instytutu badawczego.
  • Prowadzi sprawy związane ze sprawowaniem przez Ministra Zdrowia nadzoru merytorycznego nad jednostkami podległymi lub nadzorowanymi, o których mowa w § 24 pkt 26 Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Zdrowia, z wyłączeniem zadań realizowanych przez Wydział Finansowo-Ekonomiczny.
  • Przygotowuje projekty zarządzeń w sprawie powołania lub zmian składów rad społecznych podmiotów leczniczych niebędących przedsiębiorcami utworzonych przez Ministra Zdrowia oraz uczestniczy w zwoływaniu ich pierwszych posiedzeń, a także bierze udział we wskazywaniu kandydatów na członków rad społecznych podmiotów leczniczych niebędących przedsiębiorcami utworzonych przez publiczne uczelnie medyczne.
  • Opracowuje lub opiniuje projekty aktów prawnych oraz zgłasza propozycje zmian w obowiązujących przepisach prawa w zakresie zadań Wydziału.
  • Prowadzi sprawy dotyczące realizowania prawa i obowiązku reprezentowania Skarbu Państwa przez Ministra Zdrowia w zakresie wyposażania jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia w nieruchomości niezbędne do działalności oraz prowadzi sprawy w zakresie nadzoru nad rozporządzaniem mieniem nieruchomym przez te jednostki.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze zagadnień prawnych lub organizacyjno-prawnych
  • Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie administracji publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem Kodeksu postępowania administracyjnego oraz ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  • Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem, w aspekcie organizacyjno-prawnym, podmiotów leczniczych, w tym instytutów badawczych uczestniczących w systemie ochrony zdrowia;
  • Znajomość podstawowych przepisów prawa dotyczących zasad gospodarowania nieruchomościami oraz zarządzania mieniem państwowym;
  • Znajomość podstawowych zasad procesu legislacyjnego oraz zasad techniki prawodawczej;
  • Umiejętność analizowania i stosowania przepisów prawa;
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Umiejętność obsługi prawniczych baz danych;
  • Komunikatywność;
  • Umiejętność pracy w zespole.
  • Ukończona aplikacja legislacyjna/radcowska/adwokacka.

Podobne oferty:

Referent prawny

Warunki pracy Zadania wykonywane na stanowisku wiążą się z: - pracą przy komputerze w wymiarze przekraczającym 4 godziny dziennie, - analizą tekstu, który może zawierać bardzo drobne czcionki lub być pisany mało czytelnym pismem odręcznym, - prowadzeniem...

Więcej informacji

Firma: Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Warszawie

Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa

Data publikacji: wczoraj

Referent prawno-administracyjny

Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: Praca biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych. Zadania wykonywane w siedzibie urzędu. Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:...

Więcej informacji

Firma: Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim

Lokalizacja: lubuskie / Gorzów Wielkopolski

Data publikacji: wczoraj

Prawnik w Zespole Umów

Twój zakres obowiązków Bieżące doradztwo i wsparcie Dyrekcji Kontraktów przy negocjowaniu warunków umów podwykonawczych oraz innych umów niezbędnych na potrzeby bieżącej realizacji Kontraktów. Opracowywanie warunków umów podwykonawczych oraz innych...

Więcej informacji

Firma: Trakcja S.A.

Lokalizacja: dolnośląskie / Wrocław

Data publikacji: 2024-12-19