Główny specjalista

25.12.2024

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 145994

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
  • Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

     



Zakres zadań

  • Uczestniczy w rozstrzyganiu sporów powstałych na tle interpretacji i realizacji dwustronnych umów o zabezpieczeniu społecznym, udziela wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym oraz wydaje rozstrzygnięcia w zakresie stosowania prawa krajowego na tle unijnych przepisów koordynujących systemy zabezpieczenia społecznego.
  • Przygotowuje merytorycznie i proceduralnie negocjacje dwustronnych umów o zabezpieczeniu społecznym oraz porozumień wykonawczych.
  • Przygotowuje propozycje brzmienia przepisów prawa unijnego z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w tym analizuje projekty nowych aktów prawa UE, opracowuje lub aprobuje projekty stanowisk Rządu RP do projektów nowych aktów prawa unijnego.
  • Przygotowuje wspólne stanowiska odnośnie kwestii prezentowanych na forum UE oraz realizacji unijnych i bilateralnych przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, przy współpracy z departamentami/jednostkami organizacyjnymi Ministerstwa, innymi ministerstwami/instytucjami polskimi w kraju i zagranicą, oraz instytucjami UE w sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, korespondencję od obywateli, organów i instytucji.
  • Monitoruje i analizuje orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) dotyczące unijnej koordynacji, przygotowuje merytoryczne stanowiska Polski w postępowaniach przed TSUE dotyczące unijnej koordynacji.
  • Opiniuje projekty polskich aktów prawnych pod kątem ich zgodności z przepisami unijnego prawa o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz umowami bilateralnymi w zakresie właściwości Departamentu.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze legislacji
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
  • znajomość polskiego prawa ubezpieczeń społecznych
  • znajomość regulacji unijnych i dwustronnych w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
  • znajomość przepisów ustawy o umowach międzynarodowych
  • wiedza o zasadach funkcjonowania UE, ze szczególnym uwzględnieniem roli państwa członkowskiego w tworzeniu prawa UE oraz zasad działania TSUE
  • znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
  • umiejętność analizy i syntezy informacji
  • umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • umiejętność współpracy
  • komunikatywność
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • ­w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Podobne oferty:

Prawnik w Zespole Umów

Twój zakres obowiązków Bieżące doradztwo i wsparcie Dyrekcji Kontraktów przy negocjowaniu warunków umów podwykonawczych oraz innych umów niezbędnych na potrzeby bieżącej realizacji Kontraktów. Opracowywanie warunków umów podwykonawczych oraz innych...

Więcej informacji

Firma: Trakcja S.A.

Lokalizacja: dolnośląskie / Wrocław

Data publikacji: wczoraj

Referent prawny

Warunki pracy Zadania wykonywane na stanowisku wiążą się z: - pracą przy komputerze w wymiarze przekraczającym 4 godziny dziennie, - analizą tekstu, który może zawierać bardzo drobne czcionki lub być pisany mało czytelnym pismem odręcznym, - prowadzeniem...

Więcej informacji

Firma: Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Warszawie

Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa

Data publikacji: 2024-12-20

Referent prawno-administracyjny

Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: Praca biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych. Zadania wykonywane w siedzibie urzędu. Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:...

Więcej informacji

Firma: Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim

Lokalizacja: lubuskie / Gorzów Wielkopolski

Data publikacji: 2024-12-20