Doradca prawny w Departamencie Strategii

15.10.2024

Najwyższa Izba Kontroli
poszukuje kandydata na stanowisko
Doradca prawny w Departamencie Strategii
nr rekrutacji.: 2024/60/KST/6/1

Ilość etatów: 1

Wymiar etatu: 1

Rodzaj umowy: umowa o pracę na czas określony, docelowo na czas nieokreślony.

Miejsce pracy: Warszawa
Zadania realizowane na stanowisku:

Wynikające z § 16-20 Zarządzenia Nr 11/2020 Prezesa NIK z dnia 25 lutego 2020 r. w sprawie szczegółowych zasad przygotowania kontroli, zadań kontrolerów oraz zasad sporządzania informacji o wynikach kontroli, w szczególności:
  • wykonywanie czynności kontrolnych zgodnie z zasadami i trybem postępowania kontrolnego, programem kontroli lub tematyką kontroli doraźnej i poleceniami nadzorujących kontrolę;
  • ustalanie stanu faktycznego w zakresie działalności poddanej kontroli oraz dokumentowanie ustaleń;
  • sporządzanie projektów wymaganych dokumentów, w szczególności wystąpienia pokontrolnego oraz projektów powiadomień, o których mowa w art. 62a ustawy o NIK i zawiadomień, o których mowa w art. 63 ustawy o NIK, a także wymaganych sprawozdań z kontroli, w tym dotyczących finansowych rezultatów kontroli;
  • opracowanie projektu stanowiska w sprawie zastrzeżeń zgłoszonych do wystąpienia pokontrolnego;
  • analizowanie informacji przekazanych na podstawie art. 62 ustawy o NIK;
  • przygotowanie projektu powiadomienia, o którym mowa w art. 35c ust. 3 ustawy o NIK;
  • uczestniczenie w opracowywaniu i opiniowaniu projektów dokumentacji wewnętrznej znajdującej się we właściwościach Departamentu, w tym projektów zarządzeń Prezesa NIK, tematyk i programów kontroli;
  • informowanie dyrektora Departamentu o zmianach stanu prawnego w zakresie działania jednostki.
Wymagania wynikające z ustawy o NIK:
  • posiadanie obywatelstwa polskiego;
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • niekaralność za przestępstwo popełnione z winy umyślnej;
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
  • wykształcenie wyższe prawnicze lub wyższe administracyjne II stopnia;
  • minimum 6 lat pracy zawodowej.
Kwalifikacje i kompetencje niezbędne na stanowisku:
  • wykształcenie wyższe prawnicze;
  • co najmniej 5 lat pracy zawodowej na stanowiskach związanych z przeglądem i doskonaleniem procedur wewnętrznych oraz projektowaniem nowych procedur wewnętrznych;
  • umiejętność obsługi prawniczych baz danych;
  • znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B1;
  • znajomość zagadnień organizacji i funkcjonowania administracji publicznej;
  • orientacja w bieżącej sytuacji społeczno-gospodarczej kraju;
  • znajomość prawnych aspektów funkcjonowania NIK;
  • profesjonalizm w realizacji powierzonych zadań oraz ukierunkowanie na interes publiczny;
  • zdolność analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji;
  • umiejętność redagowania tekstów i syntetycznego wyrażania myśli w formie ustnej i pisemnej;
  • dobra organizacja pracy własnej, także w warunkach stresu i pod presją czasu;
  • umiejętność współpracy i budowania relacji;
  • nastawienie na rozwój zawodowy;
  • dobra znajomość pakietu MS Office (Word, Excel, Power Point, Outlook);
  • gotowość do wykonywania zadań poza siedzibą NIK (w tym w ramach delegacji służbowych).
Oczekiwania dodatkowe:
  • doświadczenie zawodowe w zakresie kontroli lub audytu lub zgodności (ang. compliance).
Oferujemy:
  • stabilne zatrudnienie w ramach umowy o pracę;
  • dostęp do szkoleń, możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji;
  • dodatkowe wynagrodzenie (tzw. trzynastka);
  • dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci;
  • składka PPK od pracodawcy w wysokości 4%.
Wymagane dokumenty:
  • życiorys zawodowy (CV) w języku polskim;
  • list motywacyjny w języku polskim;
  • dyplom potwierdzający wykształcenie wyższe​ prawnicze.
Etapy postępowania kwalifikacyjnego:
  • Etap I – wstępna selekcja złożonych ofert;
  • Etap II – weryfikacja kwalifikacji i kompetencji wybranymi metodami testowymi;
  • Etap III – rozmowa kwalifikacyjna z Komisją. Narzędziami wspierającymi proces mogą być kwestionariusze osobowości zawodowej.

Prosimy o nie podawanie w dokumentach aplikacyjnych informacji, które mogą stanowić szczególną kategorię danych osobowych w rozumieniu art. 9 RODO (m.in. danych dot. zdrowia, pochodzenia rasowego lub etnicznego, poglądów politycznych, przynależności do związków zawodowych).

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1, ze zm.) zwanego dalej „RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Najwyższa Izba Kontroli z siedzibą przy ul. Filtrowej 57, 02-056 Warszawa, tel. 22 444 50 00.
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: tel.22 444 58 19, e-mail: iod@nik.gov.pl, Warszawa 02-056, ul. Filtrowa 57.
  3. Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rekrutacji lub naboru do pracy w NIK na podstawie przepisów art. 221 Kodeksu pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465.), art. 67 w związku z art. 69 c ustawy z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. z 2022 r. poz. 623) oraz art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b i art. 10 RODO, a pozostałe dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie Pani / Pana zgody w związku z art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Jeżeli w dokumentach są zawarte dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie Pani / Pana wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, o której mowa w art. 9 ust. 2 lit. A RODO.
  4. Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym na mocy przepisów prawa celem wykonania ciążących na Administratorze obowiązków lub podmiotom, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych w drodze zawartych umów powierzenia przetwarzania danych. W przypadku wyłonienia Pani / Pana w procesie rekrutacji lub naboru do zatrudnienia i umieszczenia informacji o wynikach naboru na stronie Biuletynu Informacji Publicznej NIK (BIP NIK), stosownie do art. 69 c ust 2 z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli, odbiorcą Pani / Pana danych osobowych (imienia i nazwiska) będą osoby korzystające z Biuletynu Informacji Publicznej NIK.
  5. Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji lub naboru, w tym sprawdzenia i oceny kwalifikacji i kompetencji do pracy oraz w celu wyboru odpowiedniej osoby do zatrudnienia na stanowisku określonym w ofercie pracy, a następnie w celu archiwizacji dokumentów po przeprowadzeniu rekrutacji lub naboru, zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U z 2020 r., poz. 164).
  6. Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do przeprowadzenia rekrutacji lub naboru, w którym bierze Pani / Pan udział oraz do momentu przedawnienia zaistniałych ewentualnych roszczeń, a następnie przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji.
  7. W przypadku wyrażonej przez Panią / Pana zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji lub naborów, Pani / Pana dane będą przetwarzane przez okres 12 miesięcy od daty ich złożenia.
  8. W związku z przetwarzaniem przez Najwyższą Izbę Kontroli Pani / Pana danych osobowych przysługują Pani / Panu następujące uprawnienia:
    • prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, w przypadku przetwarzania danych na tej podstawie, wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; w przypadku chęci wycofania zgody uprzejmie prosimy o przesłanie odpowiedniej informacji, na adres: nabory@nik.gov.pl, rekrutacja@nik.gov.pl, iod@nik.gov.pl lub w formie tradycyjnej na adres korespondencyjny administratora wskazany w pkt. 1; 
    • prawo dostępu do jego danych oraz otrzymywania ich kopii, stosownie do art. 15 RODO;
    • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, stosownie do art. 16 RODO;
    • prawo do usunięcia danych, w przypadkach określonych w art. 17 RODO;
    • prawo do ograniczenia przetwarzania, z zastrzeżeniem przypadków wskazanych w art. 18 RODO;
    • prawo do przenoszenia danych, w przypadkach zajścia okoliczności, o których mowa w art. 20 RODO;
    • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  1. Podanie Najwyższej Izbie Kontroli Pani / Pana danych osobowych w zakresie wynikającym art. 221 Kodeksu pracy oraz w przypadku kandydatów na stanowiska kontrolerów art. 67 ustawy z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli jest obowiązkowe i niezbędne, aby uczestniczyć w rekrutacji lub naborze do pracy w NIK. Podanie innych danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich brak może uniemożliwić kontakt i uczestnictwo Pani / Pana w rekrutacji lub naborze do pracy w NIK.
  2. W oparciu o Pani / Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani / Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

W związku z wejściem w życie z dniem 25 września 2024 Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 roku o ochronie sygnalistów prosimy o zapoznanie się z Procedurą dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Najwyższej Izbie Kontroli dostępną na naszej stronie: https://www.nik.gov.pl/kontakt/sygnalisci/informacje-dla-sygnalistow-wewnetrznych.html

Podobne oferty:

Radca prawny ds. obsługi inwestycji

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: doradztwo prawne w zakresie inwestycji w ramach umów o roboty budowlane, prowadzenie negocjacji w sporach z wykonawcami robót budowlanych, zastępstwo procesowe w postępowaniach przed sądami administracyjnymi,...

Więcej informacji

Firma: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa

Data publikacji: wczoraj

Legal Counsel

WHAT ARE YOU GOING TO DO? Act as inhouse lawyer for EE countries (including Poland and Ukraine) Work on daily legal topics within Eastern Europe Legal team Main topics: commercial contracts review, support in corporate projects, litigations Performing other legal...

Więcej informacji

Firma: CEVA Logistics Poland Sp. z o.o.

Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa

Data publikacji: 2024-10-16

Radca Prawny w Wydziale Prawnym

Szczegóły oferty GŁÓWNE ZADANIA: Obsługa prawna WOW NFZ w tym: udzielanie porad i wyjaśnień oraz sporządzanie opinii prawnych, opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów: zarządzeń Dyrektora Oddziału, decyzji administracyjnych przygotowywanych w...

Więcej informacji

Firma: Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ

Lokalizacja: wielkopolskie / Poznań, ul. Baraniaka 88 D

Data publikacji: 2024-10-16